Filmy paryż, pisarz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje paryż, pisarz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Martial (Jacques Gamblin) mieszka z Lucie (Elina Löwensohn), właśnie wydał swoją bardzo autobiograficzną pierwszą powieść. Podczas promocji swojej książki poznaje Camille (Monica Bellucci), która inspiruje go do jego drugiej powieści. Jednak Camille nie wydaje się być zainteresowana pisarzem.
Nicolas Mallet (Jean-Louis Trintignant) to skromny pracownik banku, który pogodził się ze swoją przeciętnością na rzecz poczucia bezpieczeństwa, jakie daje mu nudna praca. Jednak pod wpływem przypadkowo spotkanego, dawnego przyjaciela z liceum, powieściopisarza Claude'a Fabre'a (Jean-Pierre Cassel), staje się pewnym siebie uwodzicielem oraz aroganckim człowiekiem działającym bez skrupułów.
Adrienne jako pisarka zdobyła wszystko. Jej książki budziły zachwyt i oburzenie, kręcone na ich podstawie filmy przeszły do historii. Jej wielbiciele sądzili, że ją znają, ale nie wiedzieli, że gdzieś w głębi duszy Adrienne skrywa tajemnicę. I właśnie teraz nadszedł dla niej czas by powrócić do rodzinnego Paryża i zmierzyć się ze swoją przeszłością. Tu życie zacznie się dla niej od nowa: nowe uczucia, nowe wyzwania i możliwości. Lecz przede wszystkim będzie to czas na zmierzenie się z tym, co na tak długo wygnało ją z Paryża.


Amerykańska krytyka okrzyknęła tę komedię sensacyjną "parodią Bonda w najlepszym stylu". François Merlin (Jean-Paul Belmondo) jest autorem popularnych powieści sensacyjnych o przygodach superszpiega Boba Saint-Claira. W międzyczasie marzy o romansie z piękną sąsiadką Christine (Jacqueline Bisset). Pewnego dnia pożycza jej kilka swoich książek, po których przeczytaniu Christine zakochuje się w ich bohaterze superszpiegu. Zazdrosny o swego bohatera pisarz postanawia go unicestwić...
Rozgrywająca się wśród grupki 30-latków opowieść, która chwyta ich w momencie pierwszego życiowego kryzysu. Nagła choroba i widmo śmierci uświadamia wszystkim własną śmiertelność i kruchość. Bezpośrednią inspiracją dla filmu były doświadczenia samego Assayasa, który mierzył się z odejściem swoich przyjaciół, ofiar AIDS. Akcja rozgrywa się w środowisku ludzi związanych ze sztuką i literaturą - pisarzy, wydawców, projektantów mody. A jednym z ważniejszych rekwizytów jest praca Josepha Beuysa. Podzielony na sześć rozdziałów i prowadzony charakterystycznymi brzmieniami gitary Alego Farka Touré’go "Koniec sierpnia, początek września" wprowadza nas w aurę wczesnej jesieni. Chodzi oczywiście nie tyle o porę roku, ile porę życia, kiedy nieodwracalnie zatrzaskują się wrota młodości, nadchodzi czas pierwszych rozliczeń, rozczarowań, rozstań.
Paryż, luty 1942. Pułkownik Valogne (Thierry Lhermitte) ma ambitny projekt nakręcenia filmu gloryfikującego wartości Rewolucji Narodowej. Znalazł już producenta Couperina (Jacques Bonnaffé), reżysera Vignaulta (Didier Bezace) i scenarzystę, a koordynacją wszystkich działań zajmuje się Delabit (Claude Brasseur), dyrektor produkcji mający silne wsparcie. Główny aktor, niejaki Lambert (Jean-Claude Adelin) ujawniony na scenie, nadaje się do gry, ale filmowanie okazuje się delikatne. Ciągle muszą pogodzić poszukiwania żydowskiego personelu, godzinę policyjną, a nawet cenzurę. Urok Lamberta uwodzi Lucie (Marianne Denicourt, scenarzystkę, która w dniu zaginięcia szybko rozumie, że padła ofiarą łapanki homoseksualistów...
Stéphane (Jérémie Covillault), młody prowincjał, przybywa do Paryża, aby dołączyć do renomowanej szkoły. Mimo emocjonalnego wsparcia paryskich kontaktów, jego kuzyn Dorval (Bernard Le Coq), słynny powieściopisarz, i Clémence (Arielle Dombasle), jego towarzyszki, Stéphane, gubi się, budując iluzoryczne i efemeryczne związki. Wchodząc w romantyczne rozczarowania z Louise (Sonja Codhant), a następnie z Liną (Blandine Lenoir), w końcu zostaje wplątany w historię skradzionych pieniędzy. Swoje zbawienie zawdzięcza tylko swojemu kuzynowi Dorvalowi, który dzięki jego wpływom wyciągnie go z więzienia. Stéphane wróci do domu po zmarnowaniu młodości...
Mówca (Noël-Noël), moderator opisuje różne typy współczesnych, irytujących sytuacji, które rujnują twoje życie o każdej porze dnia. Sceny są ze sobą połączone, aby przywołać człowieka, którego nie można uniknąć na ulicy, który przychodzi gonić cię do domu, tego, który dzwoni w porze posiłków, tego, który źle zachowuje się w swoim samochodzie, ktoś, kto się spóźnia itp. Jego uwagi są pretekstem do powstania 14 szkiców.
Dokument o życiu i twórczości literackiej Milana Kundery uwzględniający dwa główne etapy z jego biografii: czechosłowacki i paryski. Film wzbogacono o wypowiedzi samego pisarza, fragmenty jego dzieł oraz opinie ludzi, którzy go znali osobiście, albo inspirowali się jego twórczością.
W latach siedemdziesiątych w dystrykcie Goutte d'Or trzej przyjaciele pochodzenia algierskiego wiodą marne życie. Poulou (Malek Kateb), najgorszy bokser we wszystkich kategoriach, Amar (Rabah Loucif), najbardziej niezdarny złodziej wszechczasów i Jibé (Ahmed Benaissa), publicysta z nie piśmiennymi rodakami, których życie zna szczegółowo. Ponieważ nie zdradza ich tajemnic, cieszy się dużym prestiżem w bistro, gdzie przesiaduje. Ale Amar zostaje aresztowany, Poulou jest poważnie ranny i jest zmuszony wrócić do wioski. Grupa się rozpada, Jibé zostaje sam w Barbès. Spotkanie z księgarką Heleną (Bernadette Lafont) wprowadzi go w inny świat.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…